ACCESS Jelentések

Jelentéseket legegyszerűbben varázslóval tudunk készíteni. Jelöljük ki, miből szeretnénk jelentést készíteni (a példában a meres tábla), majd
Létrehozás -> Jelentés varázsló

A varázsló első lépésben meghatározzuk, milyen mezők szerepeljenek 

Aztán a csoportosítások jönnek. Meg kell határozni, hogy mely mezők szerint legyenek csoportosítva az adatok,

A csoportosítási beállításokban tudunk finomítani a szinten, itt a példában egy hónap alkot egy csoportot.

A következő lépés a rendezés és összesítés:

A képen
1) annak a mezőnek a kiválasztása, amit rendezni akarunk
2) Növekvőbe vagy Csökkenőbe (kattintásra vált)
3) Összesítési beállítások. Ez csak akkor aktív, ha volt csoportosítás, és van numerikus érték, amiből tud számítani:

Összeget, Átlagot, Legkisebbet, Legnagyobbat. A Jobboldalon lehet beállítani, hogy csak az Összesítésre vagyunk kíváncsiak, vagy az adatra és az összesítésre is.

A Jelentés elkészültével előfordulhat, hogy ###-ek jelennek meg.

Ez azt jeleni, hogy kicsi a hely az adatnak. Zárjuk be a Nyomtatási képernyőt, és váltsunk Elrendezési Nézetbe, és húzzuk széjjelebb az adot mezőt. És íme: