ACCESS Jelentések
Jelentéseket legegyszerűbben varázslóval tudunk készíteni. Jelöljük ki, miből szeretnénk jelentést készíteni (a példában a meres tábla), majd
Létrehozás -> Jelentés varázsló
A varázsló első lépésben meghatározzuk, milyen mezők szerepeljenek
Aztán a csoportosítások jönnek. Meg kell határozni, hogy mely mezők szerint legyenek csoportosítva az adatok,
A csoportosítási beállításokban tudunk finomítani a szinten, itt a példában egy hónap alkot egy csoportot.
A következő lépés a rendezés és összesítés:
A képen
1) annak a mezőnek a kiválasztása, amit rendezni akarunk
2) Növekvőbe vagy Csökkenőbe (kattintásra vált)
3) Összesítési beállítások. Ez csak akkor aktív, ha volt csoportosítás, és van numerikus érték, amiből tud számítani:
Összeget, Átlagot, Legkisebbet, Legnagyobbat. A Jobboldalon lehet beállítani, hogy csak az Összesítésre vagyunk kíváncsiak, vagy az adatra és az összesítésre is.
A Jelentés elkészültével előfordulhat, hogy ###-ek jelennek meg.
Ez azt jeleni, hogy kicsi a hely az adatnak. Zárjuk be a Nyomtatási képernyőt, és váltsunk Elrendezési Nézetbe, és húzzuk széjjelebb az adot mezőt. És íme: